Световният туризъм през 2015 и мястото на САЩ, Китай, Испания, Германия и др.
Пекин, 11.05.2016: Китай зае първо място по разходи за туризъм и второ – по постъпления от туризма
От 18 до 21 май 2016 в Пекин ще се проведе Първата световна конференция по туризъм под надслов: ТУРИЗМЪТ ЗА МИР И РАЗВИТИЕ.
Организатор на конференцията е Световната организация по туризъм към ООН със седалище в Мадрид, която включва 156 страни-членки.
Сравнителни данни за Китай и още няколко страни относно постиженията в туризма през 2015 година
През 2015 г. Китай зае първо място в света по разходи за туризъм и брой на изходящите туристи, а по постъпления от туризма – второ място. Тези данни бяха публикувани от СОТ преди няколко дни.
През миналата година китайците са изразходвали за туризъм 292 млрд долара, което е с 25 % повече, отколкото през 2014 г., при което на пътешествие са били 128 милиона китайци, съответстващо на годишен прираст от 10 %.
По разходи за туризъм класацията е следната:
Китай – 292 млрд $; САЩ – 120 млрд $; Германия – 76 млрд $; Великобритания – 63 млрд $.
През 2015 Китай е спечелил от туризъм 114 млрд. $, измествайки от второто място Испания.
За сравнение: САЩ – 178 млрд. $;
Съгласно статистиката на СОТ за 2015 г. съвокупните постъпления от туризъм са се увеличини с 3,6 % и са достигнали 1 400 млрд $, т.е. всяко денонощие туризмът е носил на страните 4 млрд $.
Туристическата индустрия вече 4 поредни години изпреварва по темпове на ръста световната търговия със стоки и достига 7 % от общия търговски експорт на световния пазар и 30 % от обема на експорта на услугите.
ЗА „ЦЕНАТА“ НА КИТАЙСКИТЕ ТУРИСТИ
Китайские свободни туристи внасят безпрецедентни възможности за развитието на глобалния туризъм.
През следващите 2 години половината от изходящите китайски туристи отново планират външен туризъм и потребление.
Най-голямата в света туристическа платформа Trip Advisor публикува вчера доклад, в който се казва, че 41 % от китайските туристи са хора на възраст между 18 и 44 години.
В това число:
* 77 % от туристите имат висше образование,
* 44 % имат ежемесечен доход по-голям от 15 000 юана,
* повечето от тях са жители на градове.
Освен това си струва да се отбележи, че повече от 25 % от тези туристи са от провинция Гуандун, следвани по брой от туристи от провинциите Шанхай, Съчуан, Пекин и Дзянсу.
През 2015 г. най-посещаваните от китайски туристи страни са били Япония, Тайланд, Южна Корея, САЩ, Малайзия, Сингапур, Франция, Великобритания, Италия и Канада.
В посочения доклад се отбелязва, че 42 % от китайските изходящи туристи са посочили покупката като една от основните причини, накарала ги да отиват да пътешестват в други страни и особено – в Япония, Южна Корея и други страни от Източна Азия.
56% от туристите са искали просто да си починат по време на пътешествието.
47% са били привлечени от природни, културни и исторически забележителности.
За едно туристическо пътуване един китайски турист е харчил средно по 17,713 юана.
49% от китайските туристи са заявили, че имат нови планове за пътешествия в близките 2 години, като 52 % са отбелязали, че планират по-продължителни и по-отдалечени пътувания, 54% са казали, че възнамеряват да увеличат бюджета за пътешествия.
През следващите 2 години Източна Азия отново представлява най-препочитаното място за туризъм сред китайските туристи.
Такива далечни направления като Европа, Океания и Северна Америка в бъдеще ще получават все по-голямо внимание.