Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.11.2017 19:25 - Китай разкри космическите си планове за следващите 30 години
Автор: iliaganchev Категория: Новини   
Прочетен: 737 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Китай разкри космическите си планове за следващите 30 години

Пекин, 16/17.11.2017

В навечерието на 60-годишнината от основаването си „люлката“ на китайските ракети-носители, Първият изследователски институт на Китайската авиокосмическа научно-техническа корпорация разкри пътната карта за създаването на китайската космическа трансортна система:

*** 2020 г.: Първи полет на ракетата-носител „Чанджън-8“.

Към 2020 г. е планиран първият полет на ракетата-носител със средна товароподемност от ново поколение „Чанджън-8“. Сzгласно предишни съобщения, основната технология на тази ракета е проектирана на базата на „Чанджън-7“ и „Чанджън-3А“, като към ракетата са прикрепени 2 твърдогоривни ускорители по 120 т. „Чанджън-8“ значително намалява разходите за изстрелване на нискоорбитални спътници, с което се прогнозират благоприятни перспективи на пазара на търговските космически изстрелвания.

          По такъв начин, благодарение на интелектуализацията на ракетата-носител продуктите от серията „Чанджън“ („Велик“) могат да предлагат сравнително евтини, но надеждни услуги по осъществяване на космически изстрелвания.

          *** 2025 г.: Суборбиталните космически полети ще станат реалност

Суборбиталното пространство се намира от 20 до 100 км от Земята между най-високата точка на полет на самолети и най-ниската орбитална височина на спътник.

Директорът на Научно-техническата комисия на Първия изследователски институт на Китайската авиокосмическа корпорация, Лу Юй (鲁宇) каза, че по външен вид суборбиталният транспортен апарат прилича на трансатмосферен самолет. „Той осъществява суборбитални полети, а после се връща на земята“. Това означава, че обикновените хора също ще могат безопасно „да полетят в небето“.

Освен това, в бъдеще значително ще се увеличи скоростта на изстрелване на ракетата-носител, а също така ще се засили способността да се осъществи интелектуализация на първата степен на ракетата-носител. Ракетата-носител ще окаже мощна поддръжка за експлоатацията и техническото обслужване на космическата станция и построяването на безпилотна станция за изследване на Луната.

*** 2030 г.: първи полет на ракета-носител с голяма товароподемност

„Ракетат-носител с голяма товароподемност все още се намира в процес на ключево техническо изследване и обосноваване, достигнати са  някои знакови резултати“ – каза главният конструктор на серията  ракети-носители на Първия изследователски институт на КАКНТК,  Лун Лехао (龙乐豪) (龙乐浩). Той отбеляза, че вече е създаден планерът на ракетата с пръстеновидна структуря и успешно са проведени изпитванията на 500-тонния двигател от кислородно-керосинов клас.

Съгласно плана, диаметърът на ракетата-носител с голяма товароподемност е почти 10 м., изпользваната тяга достига 500-тонен  кислородно-керосинов двигател, а движещата сила - 220-тонен кислородно-водороден двигател. Движещата сила на ракетата-носител ще се увеличи от днешните малко над 20 тона до 100 тона.

Лу Юй отбеляза, че ракетата-носител с голяма товароподемност ще окаже огромна поддръжка за пилотирани кацания на Луната, а също така ще предостави достатъчна товароподемност за събирането на проби от Марс и връщането им на земята.

*** 2035 г.: осигуряване на повторно използване на ракетите-носители

          Съгласно плана, бъдещата ракета-носител от новото поколение с особености на интелектуализация и съвременна движеща сила ще осъществи пръв полет, широко ще се използва космическата транспортан система на базата на подобрени работни характеристики и интелектуализация.

          Президентът на Първия изследователски институт на КАКНТК, Кан Яган каза, че след създаването на повторното изсползване на ракетите-носители, за повече обикновени хора ще се появи възможността да осъществят своята мечта и да полетят в Космоса.

*** 2040 г.: междупланетно пътешествие на космическа совалка с ЯДРЕНА СИЛОВА УРЕДБА

          Съгласно плана, „движещата сила“ ще стане ключовата дума на 2040 година. От една страна, успешно са разработени 2-степенни носители за повторно използване. От друга страна, планира се да се извърши пробив в създаването на космически совалки с ЯДРЕНА СИЛОВА УРЕДБА, транспортните средства ще могат ефективно да поддържат проучването и усвояването на космическите ресурси. Очаква се, че ще се осъществява разработка за местохадощита върху малките планети, а също така – построяването на КОСМИЧЕСКА СЛЪНЧЕВА ЕЛЕКТРОСТАНЦИЯ.

          *** 2045 г.: всестранно осъществяване на целта за създаването на КОСМИЧЕСКА ДЪРЖАВА.

„За 2045 г.  ние сме си поставили за цел всестранното създаване на космическа държава“ – заяви академикът от Китайската академия за инженерни науки и съветник на Научно-техническата комисия на КАКНТК, Ван Лихън.

Към онова време Китайската народна република ще притежава способността за изследване на Космоса при взаимодействие на хора и машини, а китайските оборудване и технологии ще станат водещите в света.

          По същото време ще настъпят съпо така значителни промени в методите на космическото транспортиране. Планира се разработването на комбинирана едностепенна орбитална машина за многократно използване.

По думите на Лу Юй, при поддръжката на съвременна транспортна система много често ще бъдат извършвани изследвания на небесните тела в Слънчевата система на базата на взаимодействие между хора и машини, ще започне активното изучаване и използван ена Космоса.

 

ТЕКСТ НА КИТАЙСКИ:

我国构建未来航天运统路线图2045年全面建成航天

党的十九大明确提出建设航天强国的奋斗目标。今天(16日)是我国运载火箭事业正式起步60周年的纪念日,记者从中国航天科技集团获悉,我国正在构建未来航天运输系统路线图,按计划,到2045年,我国将全面建成航天国。

载火箭是人类进入空间的基础运输工具,有专家称:载火箭的能力有多大,航天的舞台就有多大

中国航天科技集团科技委顾问 中国工程院院士 王礼恒:要建设航天强国,首先要搞好战略研究,搞好顶层设计,要制定发展的路线。2045年我们要全面建成航天强国这个目标,我们在空间技术、空间科学、空间应用方面都提出了一系列的路线图和建议。

根据航天运输系统路线图:

2020我国主流火箭达到国际一流水平面向全球提供多样化的商业发射服务

2025年前后我国可重复使用的亚轨道运载器研制成功亚轨道太空旅游成为现实。亚轨道一般是指距离地面20-100公里的空域,处于现有飞机的最高飞行高度和卫星的最低轨道高度之间;

2030年左右,重型运载火箭实现首飞,航天运输系统水平和能力进入世界航天强国行列;

2035年左右,运载火箭实现完全重复使用;

2040年左右,未来一代运载火箭投入应用,空间运输系统实现长时间多次星际往返;

我国重型运载火箭2030年前后首

发展航天技术,首先火箭就要具备一定的能力。而根据未来航天运输系统路线图,我国将在2030年左右实现重型火箭的首飞,运载能力将达到百吨级。

航天科技集团一院运载火箭系列总师 龙乐豪:重型运载火箭现在还在关键技术攻关和论证阶段,取得了一些标志性的进展,十米级的箭体锻环结构已经做出来了。液氧煤油发动机,推力将近500级,联合试验也取得了成功,应该说是不错的。




Гласувай:
3
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iliaganchev
Категория: Политика
Прочетен: 3309423
Постинги: 3368
Коментари: 877
Гласове: 885
Архив
Календар
«  Ноември, 2020  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30