Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.05.2017 15:08 - Държавен химн на Република Татарстан (бивша Волжка България)
Автор: iliaganchev Категория: Новини   
Прочетен: 1100 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Държавен химн на Република Татарстан (бивша Волжка България)

Регенсбург, 21.05.2017

https://www.youtube.com/watch?v=YxB-otfIEfI

          Химнът на Република Татарстан, която сега е съставна част от Руската федерация, е композиран от Рустем Яхин (1921-1993) по текст, основаващ се на стихотворението на Рамазан Байтимеров (1923-1989)  от 1970-те години „Туган агъм“ („Роден край“).

          На 21.02.2013 г. химнът е утвърден от парламента на Татарстан.

На руски език текстът е преведен от руския поет с асирийски произход Филип Пираев (роден в Тбилиси през 1965 г., дядо –ирански асириец, майка – кримска германка).

Текстът на цялото оригинално стихотворение на руски:

Мы сто путей прошли и сто дорог,

Но всех милее нам край родной.

В минуты радости и в час тревог

Клянемся, Родина, быть с тобой!

 

Цвети, священная земля моя,

Пусть будут мирными дни твои,

И все народы как одна семья

Живут в согласии и любви.

 

Пройдя легендою сквозь тьму веков,

Еще прекрасней ты ныне стал,

Судьба и жизнь моя, моя любовь,

Моя Республика Татарстан.

 

Текстът на химна на руски и татарски език:

Цвети, священная земля моя,          
Мәңге яшә, газиз Ватаныбыз,

Да будет мирным твой небосвод!   
Халкым тели изге теләкләр!

Единый дом у нас, одна семья,        
Гомерлеккә якын туган булып

Живёт в согласии наш народ.          
Яши бездә төрле милләтләр.

 

Богатый мудростью седых веков,   
Күп гасырлар кичкән чал тарихлы

Надеждой, верою ты нам стал,        
Данлы илем, үзең бер дастан!

И пусть хранит тебя моя любовь,   
Синдә генә безнең язмышыбыз,

Моя Республика, мой Татарстан!    
Республикам минем, Татарстан!

 




Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iliaganchev
Категория: Политика
Прочетен: 5333081
Постинги: 4999
Коментари: 877
Гласове: 1356
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930