Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2016 18:11 - За обикновените католици, православни, мюсюлмани, атеисти и други
Автор: iliaganchev Категория: Новини   
Прочетен: 572 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

За обикновените католици, православни, мюсюлмани, атеисти и други

(Започва ли революция в католическата църква?)

            Чували ли сте за Катакомбите на Домицила (Catacombe di Domitilla) и какво знaете за далечното им минало и близките 51 години?

На български и руски са всеизвестни кратките описания на тези свети места:

Това са най-големите катакомби от общо 60 древни гробни лабиринти в Рим. Наречени са на собственичката на земята Флавия Домицила, която е внучка на император Веспасиан (69-79г.) и племеница на император Домициан (81-86г.). Заточена от Домициан заради християнската си вяра през 95 г. на остров близо до Неапол и подложена до смърт на жестоки мъчения. Светица на римокатолическата църква.

Гробовете в тези катакомби са от 1 и 2 век и повечето от тях са на християни. През 4 век над тях построена базиликата „Santi Nereo e Achilleo“.

Като история е достатъчно, но много по-интересно днес е това, което се е случило в тези катакомби през 1965 г.

С цел освежаване на католическата църква папа Йоан XXIII свиква Втория ватикански събор, открива го на 11.10.1962 г., но тъй като умира на 03.06.1963 г., съборът е закрит от следващия папа Павел VI на 08.12.1965. Този събор започва реформа в Католическата църква чрез отварянето ѝ към други християнски деноминации и реформа в литургията (служенето ѝ на родните езици).

Няколко седмици преди края на Втория ватикански събор 40 участници в събора от цял свят провеждат тържествена евхаристия и в заключение на месата отиват в свещените Катакомби на Домицила, където съставят, обсъждат и подписват пакт, наречен ПАКТЪТ ОТ КАТАКОМБИТЕ.

Сред подписалите са и двама германци: епископът от гр. Есен, Юлиус Ангерхаузен (1911-1990), и епископът от гр. Ерфурт, Хуго Ауфдербек (1909–1981).

Скоро след това към Пакта се присъединяват 500 други епископи от цял сват.

Главните инициатори на групата са:

Елдер Камара (1909-1999) – архиепископ на Олинда и Ресифе, Бразилия и на Монс, , епископът на Орлеан Ги-Мари-Жозеф Риобе (1911-1978) и италианският кардинал Джакомо Леркаро (1891-1976).

Пактът от катакомбите пое следните важни импулси на Католическата църква:

* Девизът на папа Йоан XXIII за „Църква на бедните“: „Църквата като това, което те е и иска да бъде, аз разглеждам като църква на всички, най-вече Църква на бедните“. (11.09.1962)

* Призивът от Назарет на Пол Готие, свещеник от Назарет, публикуваб в неговата книга „Братството на сподвижниците на дърводелеца Иисус от Назарет“ с надзаглавие ИИСУС, ЦЪРКВАТА И БЕДНИТЕ. Този призив е бил разпространен от Максимос V Хаким – епископ, а след 1964 архиепископ на мелкитската църква в Назарет и от белгийския епископ Шарл-Мари Имер от Турне сред мнозина колеги-епископи. Готие, Максимос и Имер настояваха, че „Христовото тайнство сред бедните ... би трябвало да бъде не тема на Събора между другото, а централен въпрос“.

* Студията на френския кардинал Ив Конгар (1904-1995) – „За една служеща и бедна църква“.

Тези епископи се опитваха в едно откровено послание да извикат близостта с примера на Иисус и неговата повеля към учениците му. Подписалите Пакта отбелязваха, че въпреки отделни постижения внедряването на тези добродетели в една църква на бедните не е било реализирано в общоцърковен мащаб. Затова бяха решили, самите те да тръгнат със собствения си пример.

Последният жив участник от първите подписали Пакта, италианският епископ Луиджи Бетаци, счита, че в днешно време Папа Франциск чрез своя стил на живот и водене на службата прокарва идеите на Пакта от катакомбите. (16.11.2015).

Един забележителен виц от Луиджи Петаци:

Пристига един рабин до вратата на Рая. Петър го кани вътре. Рабинът казва: „Ама аз съм евреин“. Свети Петър му отговаря: „Няма значение!“ Развежда го из рая Петър. А рабинът се чуди: „Та тук имало още много евреи?!“ – Отговаря му Св. Петър: „Да, има и православни, и евангелистки християни. А ей-там по-нататък има даже будисти и анимисти“. Стигат двамата до една стена. Сега трябва да пазим тишина, казва Петър. „Защо?“ – зачудил се рабинът. Тогава Свети Петър му казал: „Зад тази стена са католиците. Те вярват все още, че са единствените тук в Рая!“.

За пръв път 13-те самозадължения на епископите, подписали пакта от катакомбите, са публикувани на 9 декември 1965 г. във френския ежедневник „Льо Монд“.

На немски език те са публикувани за пръв път през 1969 г. в една биография на Камило Торес (1929-1966) – колумбийски католически свещеник, един от сонователите на „Теология на освобождението“.

ТЕКСТ НА ПАКТА ОТ КАТАКОМБИТЕ НА НЕМСКИ И КИТАЙСКИ:

Als Bischцfe,die sich zum Zweiten Vatikanischen Konzil versammelt haben; die sich dessen bewusst geworden sind, wie viel ihnen noch fehlt, um ein dem Evangelium entsprechendes Leben in Armut zu fьhren;  die sich gegenseitig darin bestдrkt haben, gemeinsam zu handeln, um Eigenbrцtelei und Selbstgerechtigkeit zu vermeiden; die sich eins wissen mit all ihren Brьdern im Bischofsamt; die vor allem aber darauf vertrauen, durch die Gnade unseres Herrn Jesus Christus sowie durch das Gebet der Glдubigen und Priester unserer Diцzesen bestдrkt zu werden; die in Denken und Beten vor die Heilige Dreifaltigkeit, vor die Kirche Christi, vor die Priester und Glдubigen unserer Diцzesen hintreten; nehmen wir in Demut und der eigenen Schwachheit bewusst, aber auch mit aller Entschiedenheit und all der Kraft, die Gottes Gnade uns zukommen lassen will, die folgenden Verpflichtungen auf uns:

们参加第二次梵蒂冈大公会议的主们,意识到了我们在神贫方面的不足之处。在彼此的鼓励下,我们联合职界的所有弟兄们,并且主要依靠们的主耶稣基督的恩宠和力量,以及我们各自教区内的教友和司铎们的祈祷,为避免野心勃勃和自尊自大

的作风而努力。在祈祷和思想中,我们把自己放在天主圣三、基督的教会以及我们教区所有的司铎和教友面前,带着因意识到我们的软弱而来的谦卑,但同时也怀着因天主的恩宠而赐给我们的决心和力量,我们愿为如下的事项而努力

1. Wir werden uns bemьhen, so zu leben, wie die Menschen um uns her ьblicherweise leben, im Hinblick auf Wohnung, Essen, Verkehrsmittel und allem, was sich daraus ergibt (vgl. Mt 5,3; 6,33-34; 8,20).

1.  们要在住房、饮食、交通工具及其他相关事项方面, 和其他普通的人们一样去生活。参见玛5,3; 6,33; 8, 20

2. Wir verzichten ein fьr allemal darauf, als Reiche zu erscheinen wie auch wirklich reich zu sein, insbesondere in unserer Amtskleidung (teure Stoffe, auffallende Farben) und in unseren Amtsinsignien, die nicht aus kostbarem Metall – weder Gold noch Silber – gemacht sein dьrfen, sondern wahrhaft und wirklich dem Evangelium entsprechen mьssen (Vgl. Mk 6,9; Mt 10,9; Apg 3,6).

2.  们要永远弃绝与财富有关的外表和实质,特别是服饰 (华丽的色彩和质料)以及由高贵的金属打造的象征物

这些标志应该是为福传)。见谷6,9; 10,9 - 10; 3,6 (金子和银子我都没有)。

 

* ПРОДЪЛЖАВА ...

 




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iliaganchev
Категория: Политика
Прочетен: 3867648
Постинги: 4087
Коментари: 877
Гласове: 1067
Архив
Календар
«  Юли, 2022  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031