Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.06.2013 09:28 - Главният редактор на левия вестник ДУМА за ситуацията в БСП и страната
Автор: iliaganchev Категория: Новини   
Прочетен: 1493 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 18.06.2013 11:07


Главният редактор на левия вестник ДУМА за ситуацията в БСП и страната

Внимателно с емоциите! - Юрий Борисов – ДУМА, 18. Юни 2013, брой 138

Преди 17 години бях един от шестимата социалисти, които поискаха оставката на Жан Виденов. В един момент, бих казал за една нощ, със събиране на подписи, станахме деветнадесет и групата бе наречена Г-19. Партията се раздели на две, вътрешнопартийната атмосфера стана непоносима и Жан си подаде оставката.

Нашата обща политическа слабост бе добре разчетена от СДС, последваха януарските събития от 1997 г. и БСП беше захвърлена за осем години в опозиция.

Позволявам си нескромността да разказвам личен спомен, защото с кожата си усещам, че партията тръгва по същия път. Днес, ако е възможно да се върна във времето, за нищо на света нямаше публично да тръгна срещу Жан. Не защото преценките ни за дефицита в нашето управление бяха погрешни. Не защото гневът ни беше користен. Напротив, намеренията ни бяха изцяло благородни. Искахме чрез второ правителство да спасим властовите позиции на БСП.

Обективно обаче ние обслужихме СДС. Обслужихме последвалата криминална приватизация. Обслужихме Мистър 10%.

Тогава просто трябваше да въведем по-бързо валутния борд и да се опитаме спокойно да спорим за по-добрите политики.

Хвърлихме се яростно един срещу друг и дори не се питахме какво следва. Не се питахме дали наистина е възможно второ наше правителство при вътрешнопартийното смразяване и ресурса от 125 депутати. Оказа се, че не е възможно.

Лично платих много висока цена за това свое поведение. Болката от нея времето излекува. Това, от което продължава да боли, все едно се е случило вчера, е чувството, че съм бил изигран, употребен и ограбен. Не от личности, а от обективните обстоятелства. От това, което всъщност се случи след оставката на председателя.

Не давам съвети на никого. Не упреквам никого в корист. Нито в безотговорност. Нито смятам, че партийната дисциплина е мега ценност, която захлупва всички други ценности. Моля се обаче всеки, който участва в процесите, да си задава въпроси, които ние с лекота подминахме тогава.

Ако разбичкаме партията, какъв резултат очакваме? Ако има фалцети и те вкарат взаимна непоносимост в парламентарната група, какво следва? Не е ли вярно, че тогава правителството ще загуби подкрепата, освен на прословутата улица, но и на парламентарната си опора? Някой въобразява ли си, че ще бъде възможно второ правителство с подкрепата на БСП? Питам, защото ние преди 17 години си въобразявахме.

Някой ще каже "Повече с това ръководство не може!"  Добре, "вчера" си го избрахме. Тогава "можеше ли"? Или днес някой се нахъсва от многохилядните протести?

А ако ги нямаше тези протести, щеше ли да избухне толкова тревога? Съмнявам се. Ако се сбием, да кажем, сменим лидера, сменим Орешарски и направим ново правителство, улицата как ще реагира? Ще изръкопляска? Ще ни се възхити? Нищо подобно.

"Кой не скача е червен!". Ние имаме отговорности пред протестиращите, но имаме десет пъти повече отговорности пред тези близо милион, които гласуваха за нас.

Уважавам претенциите на всекиго, но този път се гнуся от протестите. И не защото съм червен или оранжев. Не можеш да искаш оставка на правителство, което е на 15 дни! Инфантилно е, нечовешко е, гадно е.

Някои, разбира се, потриват доволно ръце, но това не е улицата. Това е задкулисието. И какъв държавнически проблем ще реши това задкулисие, ако успее? Какво всъщност ще постигне улицата, която иска оставката на едно незапочнало правителство?

Тези, които смятат, че ще бъдат по-добри председатели на БСП, нека го заявят категорично, но спокойно. Май само в такива инфантилни общества като нашето на конкуренцията в една партия се гледа с лошо око.

Нека се състезават с идеи и с харизма. Печелете съюзници, но не изнасилвайте партията с истерия. Такава истерия ще ни захвърли в опозиция още десет години. Ако имате друга прогноза, разкажете я. И не се съмнявайте, че стотици хиляди ще ви изслушат добронамерено.

Започнах с личен спомен, ще завърша с много лични думи. Нека читателят не търси поръчка зад това, което казвам. Нито някакви дребни лични сметки. Нищо съществено в живота ми не зависи нито от Станишев, нито от Изпълнителното му бюро. Апропо, те ми нямат и особено доверие, защото ако ми имаха, нямаше да ме държат две години "изпълняващ длъжността". Да съм главен редактор "първа радост е за мене", но животът ми е осмислен и без тази позиция. Посадил съм четири дървета и съм написал четири книги. Още ще посадя и още ще напиша. Това ми е предостатъчно.

Казвам това, рискувайки да изглеждам елементарен и примитивно емоционален, за да подчертая, че тревогата ми е голяма, искрена и основателна. Молбата ми също: "Внимателно с емоциите!"

(ИЗТОЧНИК: http://www.duma.bg/node/56623 )
част от дискусията във фейсбук по моя постинг:

Valery Naidenov Г-н Ганчев, вие явно сте по-млад и не помните добре. Сега тече реставрация на виденовизма. Приписват му се фантазии, а реалностите се забравят. Бъдещето на БСП не е в реставрация на този провал. Що се отнася до г-н Борисов, моите извинения, но този вестник наред с Продев го създадох аз. Не мога да забравя, че Виденов смачка Продев. Това са факти. С това той смачка достоинството на БСП. От тогава "Дума" е един призрак, а БСП...
Ilia Ganchev Макар и "млад" си спомням всичко съвсем точно и за Вас, и за Виденов, и за Луканов-Лилов, особено за източната граница на България (премянов) - някои неща си спомням по дни и часове, тъй като активно участвах в онези събития. Аз също бях за свалянето на Виденов, за да изчезне едно от прикритията на разбойническата БКП_ДС. И сега бих се противопоставял на ВСЕКИ ВИД ВИДЕНОВИЗЪМ - защо, обяснил съм го в доста свои есета в блога си. Моят "социализъм" няма нищо общо (даже и знамето ми е друго, както се вижда върху блога ми!) със лъжесоциализма на Виденов или Станишев ... Valery Naidenov Ами тогава сме на едно мнение. Забележката ми е към главния на "Дума". Виденов трябваше да бъде прогонен много по-рано, това е истината. Ilia Ganchev Във връзка със споменатата от Вас "реставрация на виденовизма" - че кой е този от сегашните началници на БСП, който иска да върне това недоносче? - Стоилов, Кадиев, Първанов или Паскалев? (за мизерниците картечарката Мая, икономическия глупак Миков, спинозния пропагандист Кутев или варненската "медуза" Гуцанов даже не ми се говори!) :)
Valery Naidenov Виденов сега говори едни много убедителни неща. Ако ги беше казал тогава, народът щеше да го подкрепи и аз също. Но той мълчеше като риба. Явно с годините си е създал някаква си своя измислена версия, повярвал е в нея и сега вече я вади наяве. В психологията това се нарича "рационализация". Откъде накъде цялото БСП ще участве в неговото индивидуално самоизлъгване? Сега БСП трябва да гледа напред. Да открие левите идеи, защото те са напълно непознати в нейното ръководство.
Ilia Ganchev Аз слушах съсредоточено интервюто му във ВСЯКА НЕДЕЛЯ - част от казаното го разбрах, но не видях никакъв задълбочен анализ от негова страна на БСП и грешките й. Наистина умело "смекчава" истината и на съвършено младите може даже и да е харесал, но това на мене не ми стига, за да го одобря. Освен това е съхранил изцяло "нарцисизма" си ... Интересно ми е, защо тези, които са останали членове на БСП, никога не се доизказват? Толкова ли е навлязъл номенклатуризма в мозъка им ... :) Впрочем същото в по-малка степен го наблюдавам и в наследницата на ГСДП в Източна Германия - източния клон на партия ЛЕВИЦАТА. Изглежда, че тоталитарният комунизъм е отрицателен не толкова с извършени грешки и престъпления, колкото с разбитите умове за цял живот на съответните индивиди.




Тагове:   бсп-криза,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iliaganchev
Категория: Политика
Прочетен: 5265223
Постинги: 4968
Коментари: 877
Гласове: 1345
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031