Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2013 14:53 - Търговската война между Евросъюза и Китай и вредите за автоиндустрията
Автор: iliaganchev Категория: Новини   
Прочетен: 413 Коментари: 0 Гласове:
0



Търговската война между Евросъюза и Китай и вредите за автоиндустрията

Пекин отправи заплахи, които ще ударят в сърцето немската автомобилна индустрия, в случай че Еврокомисията не отмени обявената от нея защита за соларния бранш на Европа.

Търговският сблъсък на ЕС с Китай би могъл да нанесе огромни вреди за автостроенето на Европа на най-големия световен автопазар.

Освен наказателни мита върху европейските вина китайското правителство ве обяви и допълнителни мита върху вноса на коли от Европа. В Асоциацията на европейските автомобилостроители АСЕА вече цари паника. Тежки ще бъдат последствията, ако Еврокомисията не се откаже от търговската си политика спрямо Китай и не отмени наказателните мита за китайските соларни модули.

Ако не се подобри политическият климат между двата икономически гиганта, тогава Китай може да осъществи мерките си на отмъщение относно вноса на автомобили, каза в петък говорител на АСЕА в Брюксел. По данни на Асоциацията в търговското министерство в Пекин е постъпило оплакване срещу недопустимо високите субсидии, чрез които европейските автомобилостроители продавали автомобилите си в Китай под техната стойност. Ето защо китайското правителство подготвило и започнало процедура по въвеждането на наказателни мита върху европейските висококласни коли.

Първите наказателни мита можели да бъдат наложени от септември, като се имали предвид коли а обем повече от 2 литра. Този доминиран главно от немски производители пазарен сегмент, като Audi , Volkswagen , BMW , Daimler  и Porsche, постигнал в последно време съгласно немския съюз на производителите VDA 8 % от китайския автомобилен пазар. Мнозинството от купувачите на коли закупуват обаче по-малки леки коли с двигателен обем между 1,1 и 1,6 л.

Общо в Китай през миналата 2012 година са продадени 13,2 милиона леки коли – 20 пъти повече отколкото през 2000 г.

За сравнение: В Европа броят на продадените нови леки коли през 2012 е бил около 12 милиона и по-този начин – най-ниският от 1995 г насам.

Автоизносът за Китай е направил бум: през 2011 съгласно ACEA са били изнесени там 545.000 леки коли на стойност над 17 милиарда евро, т.е. 1/5 от всички автоекспорти от Европа за цял свят.

Браншовата Асоциация на немските автомобилостроители обяви в Берлин:

„Наказателните мита са улица без изход!” Сегашните нерабории между Еврокомисията и китайското правителство би трябвало да бъдат преодолени на масата на преговорите. Немската асоциация апелира към Еврокомисията, че „Пътят на конструктивния диалог” трябвало да бъде изчерпан, както било искало и федералното правителство. А немската и китайската автомобилни и ндустрии от десетилетия имали плодотворно партньорство.

Освен САЩ и европейският континент, Китай е най-важният пазар за немските автопроизводители, а специално за „Фолксваген” даже най-големият в света. Всяка 5-та нова кола, която се продава в Китай, спада към марката на немски концерн.

Вносът от Германия представлява само една част, тъй като отдавна произвежданите VW, Audi, BMW и Daimler са най-често доставяните коли в „Централното царство” (т.е. Китай в превод) от самите китайски производители: През 2012 година от китайските заводи на немските автопроизводители са излезли 2,9 милиона леки коли, а в Китай са били внесени съответно 285.000 коли „Made in Germany” на стойност 12 милиарда евро.

Обичани от богатите китайци са спортните коли и лимузините за дълги отсечки със специално обзавеждане, което осигурява на повечето немски автомобилни марки тлъсти печалби. Но ето че дойде скандалът с наказателните мита за соларните модули от Китай, който брюкселските служители обясняват с китайските дъмпингови цени.

От 4 юни вносните мита се вдигнаха средно с около 11,8 %, а от 6 август трябвало да нарастнат с 47,8 %. С тези защитни мита Еврокомисията искала да защити колебаещата се европейска соларна индустрия от вноса на китайските конкуренти, които продавали соларните модули на твърде ниски цени в Европа.

Говори се, че Китай щял да разшири наказателните си контрамерки и по търговските направления за химията и високите технологии.

 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iliaganchev
Категория: Политика
Прочетен: 5330379
Постинги: 4999
Коментари: 877
Гласове: 1356
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930