Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2011 11:11 - Гладът през 1921-22, Ленин и болшевишките злодеяния
Автор: iliaganchev Категория: История   
Прочетен: 3875 Коментари: 5 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Гладът през 1921-22, Ленин и болшевишките злодеяния

(четиво полезно при изучаване на особеностите на тоталитарния комунизъм)

1921г. Страната продължавала да измира от глад.

Гениално измисленият от Ленин „зърнен монопол“ започна да дава своите блестящи резултати. Създала се възможност да се умори от глад гръбнакът на дребнобуржоазната идеология — селячеството. Това било къде-къде по-ефективно от разстрелите. Обезумелите от глад тълпи щурмуват складовете със зърно. От караулките без предупреждение стрелят по тях с картечници… Само няколко години след това този гениален начин на действие ще бъде повторен от Сталин, но с много по-голяма ефективност.

Размахът и последствията от глада през 20-те години по много параметри превишават изкуствено създадения глад през 1932–33 година. ...

 

И Горки — „буревестникът на революцията“, но вече с подрязани и опърпани крила — отива при Ленин, за да иска помощ за гладуващите. „Ние нямаме пари за помощ на гладуващите“ — отрязал го Ленин. „Ние получихме от буржоазията много тежко наследство, разорена държава, нищета, глад“. Но все пак разрешил на Горки да основе Комитет в помощ на гладуващите от средите на недоубитите интелигенти и да помоли за помощ Запада. ...

 

Като виждала пълното безразличие на „съветското правителство“ към ширещия се глад, оглавяваната от патриарх Тихон Руска православна църква решила да се намеси. Нейните отношения с новата власт били открито враждебни още от 1917 година, когато обзетите от златна треска „интернационалисти“ се нахвърлили да отварят императорски и царски гробници, да разравят гробове и да рушат дори мавзолеите на светци. Впрочем атаката си срещу православната църква Ленин започнал едва ли не от първия ден, издавайки низ от декрети за лишаването й от статуса на „държавна“, за конфискацията на църковните и манастирските земи, за забраната на всякаква друга дейност, освен на „култовата служба“. Но докато продължавала войната с белите, Ленин трябвало да сдържа поривите си и да озаптява хората си. Защото църквата се ползвала с огромен авторитет сред мнозинството от руския народ и неговата тежест би могла да повлияе на колебаещите се везни на противостоянието в гражданската война. ...

 

.... Църквата разбирала, че в сегашната обстановка не би трябвало да вдига шум около себе си. Но не издържала, потресена от това как с хладнокръвието на Нерон „работническо-селското правителство“ наблюдава умиращите от глад работници и селяни. И патриарх Тихон изпратил до Ленин писмо, в което предлагал да предаде на държавата част от църковните ценности за закупуването на хляб в помощ на гладуващите. Излишно е да говорим за наивността на патриарха, който не се е съмнявал, че ако правителството приеме тази помощ, ще я използва за нуждите на гладуващите.

Ленин изпаднал в силна възбуда. Писмото на патриарха той възприел като възмутително предизвикателство от страна на църквата. В извратения мозък на вожда нямало място за разбиране на благородните и жертвените пориви. Всеки жест той оценявал само от позицията на политическия дуел до смърт. Предизвикателството било очевидно. Виждате ли, правителството бездейства и затова църквата, за да „ни унизи, да изтъкне своето влияние“ излиза с подобни предложения. Тя като че ли ни контролира и укорява. Но няма да мине, хитри попове! Няма да го бъде! Ние ще тръгнем по друг път!

Свикал спешно Политбюрото, Ленин прочел посланието на патриарха и заявил, че е дошло времето да се разправят с църковниците. Трябва да обвиним църквата в нежелание да предаде своите богатства в помощ на гладуващите, което принуждава съветското правителство да конфискува всичките й ценности. Политбюро изпаднало във възторг. Още повече, че Ленин изтъкнал и целта на предстоящото мероприятие: да попълнят партийния фонд с огромната сума от няколко стотици милиона златни рубли (а може би и няколко милиарда). Никой не знаел точната сума. И това довнесло още дързост, толкова необходима за всяко решително действие.

Докато патриарх Тихон очаквал отговор от съветското правителство, Ленин подписал на 23 февруари 1922 година декрета „За изземване на църковните ценности в полза на гладуващите“. Тази негова смела крачка възхитила всички, дори и вече разочарованите от Илич, включително и Сталин. Предстояла им „пъклена“ работа, а в страната имало около 80 хиляди християнски храмове, предимно православни.

Отрядите на ГПУ (сега така се наричала ВЧК) се втурнали към вратите на черкви и манастири. Вярващите се опитвали да защитят скъпоценните светини с телата си. Без никакво колебание нападащите откривали огън по тях. От иконите сваляли скъпоценните обкови, грабели златни и сребърни утвари, включително дарохранителниците и полилеите от XV-XVII век, лятите златни кръстове от времето на Йоан Грозни и първите Романовци се изнасяли със сандъци и чували. Изчопляли скъпоценните камъни, откъсвали златните подвързии на библиите, конфискували всички намерени златни и сребърни монети. И горяли кладите от древни икони, ръкописи и книги, между които и библии от XIII век, разрушавали олтарите. Но това било само началото.

Опомнил се от шока, предизвикан от ленинския декрет, патриарх Тихон се обърнал с възвание към всички „вярващи чада на Руската Православна църква“ (28 февруари 1922 г): „От гледна точка на църквата този акт представлява акт на светотатство. Ние не можем да одобрим изземването от храмовете, дори и чрез доброволни пожертвувания, на осветените предмети. Употребата им за небогослужебни цели е забранена от каноните на Вселенската църква и се наказва като светотатство“. Възванието на светейшия патриарх се четяло от амвоните на черквите, препредавало се от уста на уста, разлепвали го по стените на къщите, призовавайки народа към съпротива. И пред храмовете по цялата страна ставали истински битки. Но невъоръжените вярващи не можели да окажат никаква съпротива на въоръжените до зъби „спецотрядници“. На много места разпръсвали тълпите с картечници, а арестуваните разстрелвали още в същия ден. ...

 

Ленин бил в стихията си. Възвърнала се бе неговата енергия и войнственият му плам. Очите му блестяли, както било по времето на издигнатия от него гениален лозунг „Граби награбеното!“

На 19 март 1922 година той изпратил секретно директивно писмо до членовете на Политбюро, ръководството на ГПУ, Народния комисариат на правосъдието и Ревтрибунала, подготвящи се за съвещанието във връзка с оптимизацията и координацията на действията на различните служби в изпълнение на Декрета за изземване на църковните ценности.

(„До другаря Молотов – за членовете на Политбюро. Строго секретно. С молба в никакъв случай да не се снемат копия, а на всеки член на Политбюро (на др. Калинин, също) – да прави забележките си на самия документ. Ленин)

            „На това съвещание“ — посочва Ленин, „ще обсъдим секретното решение на конгреса за изземването на ценностите от най-богатите манастири и черкви, което трябва да се осъществи с безпощадна решителност, без абсолютно никакви колебания и да разстреляме, толкова по-добре. Именно сега трябва да се накажат тези простаци така, че за няколко десетки години да не помислят изобщо за някаква съпротива. 19.11.22 г. Пред. на Совнаркома В. Улянов (Ленин)“

 

. . . . Както и бил заповядал Ленин, черквите бяха разграбени с „безпощадна решителност“ и „в най-кратък срок“. Разстреляли 40 хиляди свещеници, дякони и монаси, а също и около 100 хиляди вярващи, членове на църковните управи и общини. Чистата печалба се равнявала на два и половина милиарда златни рубли (според твърде скромната преценка на плахите историци от епохата на преустройството и гласността). ...

 

... През май 1922 година арестували патриарх Тихон заедно с всички членове на Светия Синод. 32 митрополити и архиепископи били разстреляни. Но под думата „разстрел“ често се криело зверски извършено убийство.

Киевският митрополит Владимир бил обезобразен, скопен, застрелян и хвърлен гол на поругание.

Петербургският митрополит Вениамин, определен за приемник на патриарха след смъртта му, бил поливан с вода на сковаващия студ, докато се превърне в леден стълб, а след това удавен в Нева.

Тоболският епископ Гермоген, който навремето доброволно заминал с царя на заточение, бил завързан за турбината на един параход и тя го накълцала с перките си.

Пермският архиепископ Андроник, известният от миналото мисионер в Япония, бил заровен жив в земята.

Черниговският архиепископ Василий — разпънат на кръст и изгорен. „Именно сега трябва да се накажат тези хора така, че за няколко десетки години да не помислят изобщо за някаква съпротива. Ленин“. ...

Особено се отличил при разправата с православната църква Лев Давидович Троцки. Архивите пазят и неговите писма с „ярки” предложения през кървавата 1922:  11 март (За създаване на секретна комисия по изземване на ценностите от московските църкви), 17 март (За организация на изземване на ценностите), 22 март (Предложения за репресии против духовенството), 23 март (Предложения за мероприятията по изземване на църковните ценности),  26 март (Предложения за допълнителни мерки), 30 март (За политиката по отношение на църквата), 6 май (Предложение за агитация за изземване на църковните ценности)...

В битката с църквата участват активно членовете на Политбюро Ленин, Каменев, Троцки и кандидат-членът Молотов, но и редица други висши ръководители на Болшевишката партия, за чиито злодеяния архивите са красноречиви. Членът на ПБ Зиновиев в този момент бил зает с Комунистическия интернационал в качеството му на председател.




Гласувай:
5



1. iliaganchev - Целият текст на писмото на Ленин от 1922 г за разправа с църквата
10.05.2011 16:18
Письмо В. И. Ленина членам Политбюро о событиях в г. Шуе и политике в отношении церкви
19 марта 1922 г.

Товарищу Молотову. Для членов Политбюро.

Просьба ни в каком случае копий не снимать, а каждому члену Политбюро (тов. Калинину тоже) делать свои заметки на самом документе. Ленин.

По поводу происшествия в Шуе, которое уже поставлено на обсуждение Политбюро, мне кажется, необходимо принять сейчас-же твердое решение в связи с общим планом борьбы в данном направлении. Так как я сомневаюсь, чтобы мне удалось лично присутствовать на заседании Политбюро 20-го марта, то поэтому изложу свои соображения письменно.

Происшествие в Шуе должно быть поставлено в связь с тем сообщением, которое недавно Роста переслало в газеты не для печати, а именно, сообщение о подготовляющемся черносотенцами в Питере сопротивлении декрету об изъятии церковных ценностей. Если сопоставить с этим фактом то, что сообщают газеты об отношении духовенства к декрету об изъятии церковных ценностей, а затем то, что нам известно о нелегальном воззвании патриарха Тихона, то станет совершенно ясно, что черносотенное духовенство во главе со своим вождем совершенно обдуманно проводит план дать нам решающее сражение именно в данный момент.

Очевидно, что на секретных совещаниях влиятельнейшей группы черносотенного духовенства этот план обдуман и принят достаточно твердо. События в Шуе лишь одно из проявлений и применений этого общего плана.

Я думаю, что здесь наш противник делает громадную стратегическую ошибку, пытаясь втянуть нас в решительную борьбу тогда, когда она для него особенно безнадежна и особенно невыгодна. Наоборот, для нас, именно в данный момент представляет из себя не только исключительно благоприятный, но и вообще единственный момент, когда мы можем 99-ю из 100 шансов на полный успех разбить неприятеля на голову и обезпечить за собой необходимые для нас позиции на много десятилетий. Именно теперь и только теперь, когда в голодных местностях едят людей, и на дорогах валяются сотни, если не тысячи трупов, мы можем (и поэтому должны) провести изъятие церковных ценностей с самой бешенной и безпощадной энергией и не останавливаясь подавлением какого угодно сопротивления. Именно теперь и только теперь громадное большинство крестьянской массы будет либо за нас, либо во всяком случае будет не в состоянии поддержать сколько-нибудь решительно ту горстку черносотенного духовенства и реакционного городского мещанства, которые могут и хотят испытать политику насильственного сопротивления советскому декрету.

Нам во что бы то ни стало необходимо провести изъятие церковных ценностей самым решительным и самым быстрым образом, чем мы можем обезпечить себе фонд в несколько сотен миллионов золотых рублей (надо вспомнить гигантские богатства некоторых монастырей и лавр). Без этого фонда никакая государственная работа вообще, никакое хозяйственное строительство, в частности, и никакое отстаивание своей позиции в Генуе, в особенности, совершенно немыслимы. Взять в свои руки этот фонд в несколько сотен миллионов золотых рублей (а может быть, и в несколько миллиардов) мы должны во что-бы то ни стало. А сделать это с успехом можно только теперь. Все соображения указывают на то, что позже сделать нам этого не удастся, ибо никакой иной момент, кроме отчаянного голода, не даст нам такого настроения широких крестьянских масс, который бы либо обезпечивал нам сочувствие этой массы, либо, по крайней мере, обезпечил-бы нам нейтрализирование этих масс в том смысле, что победа в борьбе с изъятием ценностей останется безусловно и полностью на нашей стороне.

Один умный писатель по государственным вопросам справедливо сказал, что, если необходимо для осуществления известной политической цели, пойти на ряд жестокостей, то надо осуществлять их самым энергичным образом и в самый краткий срок, ибо длительного применения жестокостей народные массы не вынесут. Это соображение в особенности еще подкрепляется тем, что по международному положению России для нас, по всей вероятности, после Генуи окажется или может оказаться, что жестокие меры против реакционного духовенства будут политически нерациональны, может быть, даже черезчур опасны. Сейчас победа над реакционным духовенством обеспечена нам полностью. Кроме того главной части наших заграничных противников среди русских эмигрантов заграницей, т.е. эс-эрам и милюковцам, борьба против нас будет затруднена, если мы, именно в данный момент, именно в связи с голодом, проведем с максимальной быстротой и безпощадностью подавление реакционного духовенства.

Поэтому я прихожу к безусловному выводу, что мы должны именно теперь дать самое решительное и безпощадное сражение черносотенному духовенству и подавить его сопротивление с такой жестокостью, чтобы они не забыли этого в течение нескольких десятилетий. Самую кампанию проведения этого плана я представляю себе следующим образом:

Официально выступить с какими то ни было мероприятиями должен только тов. Калинин,— никогда и ни в каком случае не должен выступать ни в печати, ни иным образом перед публикой тов. Троцкий.

цитирай
2. iliaganchev - (продължение на писмото на Ленин)
10.05.2011 16:19
Посланная уже от имени Политбюро телеграмма о временной приостановке изъятий, не должна быть отменяема. Она нам выгодна, ибо посеет у противника представление, будто мы колеблемся, будто ему удалось нас запугать (об этой секретной телеграмме, именно потому, что она секретна, противник, конечно, скоро узнает).

В Шую послать одного из самых энергичных, толковых и распорядительных членов ВЦИК или других представителей центральной власти (лучше одного, чем несколько), причем дать ему словесную инструкцию через одного из членов Политбюро. Эта инструкция должна сводиться к тому, чтобы он в Шуе арестовал, как можно больше, не меньше, чем несколько десятков представителей местного духовенства, местного мещанства и местной буржуазии по подозрению в прямом или косвенном участии в деле насильственного сопротивления декрету ВЦИК об изъятии церковных ценностей. Тотчас по окончании этой работы он должен приехать в Москву и лично сделать доклад на полном собрании Политбюро или перед двумя уполномоченными на это членами Политбюро. На основании этого доклада Политбюро дает детальную директиву судебным властям, тоже устную, чтобы процесс против шуйских мятежников, сопротивляющихся помощи голодающим, был проведен с максимальной быстротой и закончился не иначе, как разстрелом очень большого числа самых влиятельных и опасных черносотенцев г. Шуи, а по возможности, также и не только этого города, а и Москвы и нескольких других духовных центров.

Самого патриарха Тихона, я думаю, целесообразно нам не трогать хотя он несомненно стоит во главе всего этого мятежа рабовладельцев. Относительно него надо дать секретную директиву Госполитупру, чтобы все связи этого деятеля были как можно точнее и подробнее наблюдаемы и вскрываемы, именно в данный момент. Обязать Дзержинского и Уншлихта лично делать об этом доклад в Политбюро еженедельно.

На Съезде партии устроить секретное совещание всех или почти всех делегатов по этому вопросу совместно с главными работниками ГПУ, НКЮ и Ревтрибунала [18]. На этом совещании провести секретное решение Съезда о том, что изъятие ценностей, в особенности, самых богатых лавр, монастырей и церквей, должно быть проведено с безпощадной решительностью, безусловно ни перед чем не оста[на]вливаясь и в самый кратчайший срок. Чем большее число представителей реакционного духовенства и реакционной буржуазии удастся нам по этому поводу разстрелять, тем лучше[.] Надо именно теперь проучить эту публику так, чтобы на несколько десятков лет ни о каком сопротивлении они не смели и думать.

Для наблюдения за быстрейшим и успешнейшим проведением этих мер назначить тут же на Съезде, т. е. на секретном его совещании, специальную комиссию при обязательном участии т. Троцкого и т. Калинина без всякой публикации об этой комиссии с тем, чтобы подчинение ей всех операций было обезпечено и проводилось не от имени комиссии, а в общесоветском и общепартийном порядке. Назначить особо ответственных наилучших работников для проведения этой меры в наиболее богатых лаврах, монастырях и церквах.

Ленин. 19.III.22.

Прошу тов. Молотова постараться разослать это письмо членам Политбюро в круговую сегодня же вечером (не снимая копий) и просить их вернуть секретарю тотчас по прочтении с краткой заметкой относительно того, согласен ли с основою каждый член Политбюро, или письмо возбуждает какие-нибудь разногласия.

Ленин.
цитирай
3. lambo - Пропускаш че горните злодеи, до един са юдео-хазари
10.05.2011 18:51
Бланк (Ленин), Бронщейн (Троцки), Апфелбаум (Зиновиев), Розенфелд ( Каменев) и т.н.,
с характерните немски фамилии до един са юдеи-хазари.
Които както знаем, освен руски и иврит и до сега говорят един старинен немски, наречен ИДИШ. Оттам са и такива имената им.

Не пишеш също, дали са ограбили джамиите и синагогите, както нашите църкви ...
цитирай
4. lambo - А по-долу е описан "ГОЛОДОМОР" 1932-33 г. в Украйна
10.05.2011 18:56
http://lambo.blog.bg/politika/2007/11/24/75-godini-ot-golodomora-v-ukraina-1932-33-g.136397
цитирай
5. iliaganchev - Към Ламбо
11.05.2011 08:24
Не пропускам това, което казваш - просто не съм антисемит, антиевреин и т.н.
Само съм антитоталитарист, което означава:
противник на фашизма, тоталитарния комунизъм и глобализацията от имперски тип.
не се ръководя от омразата, а от любовта, която е характерна за всички истински юдаисти, християни и мюсюлмани....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: iliaganchev
Категория: Политика
Прочетен: 5259581
Постинги: 4968
Коментари: 877
Гласове: 1345
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031