Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2011 10:53 - Доган израсна от Морозов до "большой ученый"
Автор: iliaganchev Категория: Забавление   
Прочетен: 741 Коментари: 2 Гласове:
0



Доган израсна от Морозов до "большой ученый"

ТРУД – 18.02.2011

С Касим ДАЛ, независим депутат, мажоритарно избран от Търговище, разговаря Йова Апостолова

- Г-н Дал, в петък ще отидете ли на Централния съвет (ЦС) на ДПС, на който не е предвиден дебат по повдигнатите от вас въпроси?

- Напротив, дебатът започна в партията и все пак се свика ЦС. Така че част от моите цели са постигнати. Доколкото разбрах, въпреки че това е противоуставно, вече не съм член на ЦС. Зам.-председателят Христо Бисеров е казал, че няма пречка да присъствам. Щом ми позволява, ще отида. И ще искам да бъда изслушан.

- Защо казахте, че противоуставно сте изключен от ПГ, което доведе до изваждането ви от ЦС?

- ПГ е функция на ЦС. Тя не се е появила от нищото. Между две конференции най-висшият орган на ДПС е ЦС. Така че само той може да изключва свой член от състава си. Четат устава като дявола - евангелието. Не може 14 месеца да няма ЦС! На 11 януари м.г. имаме решение да се приеме бюджет на партията. Не е направено.

- Бюджетът от какво се съставя?

- Основно от държавната субсидия. И тя трябва да стига до структурите, за да може ДПС да работи.

- Колко е тя?

- За 2010 г. е била 6,7 млн. лв., а за 2011 г. ще е 7,8 млн. лв. В сумите има разлика, защото м.г. субсидията за всички партии бе намалена с 15%. Това са пари, които са дошли от гласовете на нашите избиратели и основно трябва да се изразходват за партийна дейност.

- На 11 януари в писмо до структурите поискахте смяна на Доган, обвинихте го за изолацията на ДПС, че използва хората като салфетки. Още ли мислите така?

- Стоя зад всяка дума и мога да защитя всички твърдения. Те са истина. Между другото, нашият лидер е за съжаление. Защото, по съветски образец от Павлик Морозов (дете, провъзгласено по времето на Сталин за герой за това, че предало баща си - б.р.)стигна до песента, изпълнявана от Висоцки “Товарищ Сталин (Доган), Вы большой ученый” (засмива се). Ако това не е резил! Просто нямам думи. > Песента „Товарищ Сталин”, в изпълнение на автора Юз Алешковский

- Доколко в партията чуват аргументите ви?

- В написаното от мен няма нищо сензационно. Тези неща са казвани, особено в неформални разговори. В писмото ми няма нито един факт, който да не е истина. От ДС ли е лидерът - да. Проект ли е на ДС - да. Ходи ли на работа - не. Партията изолирана ли е - да. В парламента ни търсят само когато имат нужда от подписите ни да сезират Конституционния съд. Но да сте чули като се зададат избори някой да иска да седне открито на преговори с нас? Аз просто не можех да мълча след всичко, което прочетох! Досието на лидера бе капката, която препълни чашата.

- Това ли ви е истинският мотив?

- Да. Запознах се с подробностите от него след националната конференция.

- Защо с г-н Доган не проведохте мъжкия разговор, който си дължите?

- По негова вина. През тази година и нещо имаше посредници и аз все чаках този разговор. Винаги съм казвал, че ще се срещнем, когато каже. Но ето, както се случва и сега, по всякакъв начин не искат да допуснат разискване. Някои хора не могат да ме гледат в очите.

- Имате предвид Доган?

- И него.

- Едва ли не сте си давали сметка за последиците. Защо действахте така, а не предупредихте лидера?

- Какво значи да предупредя?! Чаках заседание на ЦС - по устав трябва да се събира поне на три месеца. Не исках да говоря пред ЦОБ, защото там са избраните от него хора - кого да убеждавам?

- Какво целите?

- Истината да излезе наяве. През годините ДПС винаги е взимало решение, че активните участници във възродителния процес не трябва да са в листите ни. Ако от това по-голяма лъжа има! А и вече мина едната година, в която според Доган трябваше да се проведе дебат за профила на новия лидер. Да сте чули за такъв дебат? Аз не съм! Точно това искам да предизвикам в ДПС. Защото с това ръководство движението няма никакво бъдеще. ДПС е в изолация. Не се изпълняват решенията на националната конференция - говорихме за разширение, аз един нов член не виждам. Напротив, тотален отлив.

Много членове на ДПС се уволняват по политически и етнически причини, не виждам как ги защитаваме. Просто нещата са оставени на самотек. Кой освен мен можеше да каже тези истини? Да, аз имам куража.

Трябваше аз да ги кажа. И ги казах. Човекът, който най-добре познава структурите на ДПС. Трябва да престанем с лъжите. Нали се хвалим, че имаме най-силната младежка организация?! Тези младежи вече станаха на 40 г.! Техният ред кога ще дойде? Аз нямам лидерски амбиции. Даже посочен от председателя нов лидер да изберем, пак ще е добре за ДПС. Кажете, не е ли гьонсуратлък да гласуваме в парламента против посланиците с досиета в ДС, а нашето ръководство да гъмжи от такива?!

- Очаквате ли да бъдете изключен от ДПС?

- Както противоуставно ме изключиха от ПГ, могат и това да направят. Техен проблем. Аз го оставям на съвестта на всички честни колеги. Защото ДПС не е само Доган и неговата клика.

- Не започва ли в ДПС противопоставяне между българи и турци?

- В ДПС това никога не се е допускало. Един от основните ни принципи е, че всички сме равни. Но не подставени лица, които нямат нищо общо с ДПС. Някои, които станаха членове пет дни преди конференцията, за да могат да заемат определено място - говоря за Христо Бисеров (в момента зам.-шеф на ДПС и на парламента).

- Защо сте мълчали досега? Опонентите ви обясняват поведението ви с наранена гордост.

- Никога не съм мълчал, просто не съм го правил публично. Посочвал съм грешките. Друг въпрос е доколко съм успял. А за гордостта - да, имам чест. Горд човек съм, искам да нося с чест името си. И няма да позволя някой да ме превръща в използвана салфетка.

- Като тръгнахте на война с Доган, добре ли заредихте оръжието?

- Моето оръжие е истината. И е достатъчно силно.

- ДПС ще загуби ли изборите?

- Ако не се вземат мерки, ако продължаваме да си зариваме главите като щрауси в пясъка, за съжаление резултатите ще бъдат плачевни. Затова поставих въпроса 10 месеца преди изборите - каквото може, да се спаси.

- Когато бяхте зам.-шеф съм ви питала за кариеристите в ДПС - винаги сте защитавали членовете на партията. Казвали сте и че е нормално един ден ДПС да управлява само. Къде останаха всички тези хубави приказки за партията?

- Точно за това става въпрос - че вече не се работи в тази насока за разширяване на влиянието на ДПС, качествените хора да бъдат издигнати на постове. А се избират послушници и зависими хора.

- Ще цепите ли ДПС?

- Не.

- Ще правите ли ваша партия?

- Не.

- Обслужвате ли ГЕРБ?

- Напротив - помагам на ДПС да се пречистим и да излезем още по-силни. Все някога това ще се случи.

- Ще кажете ли защо турският премиер Ердоган не се срещна с Доган, а с вас?

- От ръководството на ДПС имаше поискана среща, имаше я отбелязана в програмата. Отказът бе от страна на турския премиер. Аз бях поканен на среща в последния момент като председател на парламентарната група за приятелство с Турция. Основно говорихме за положението на мюсюлманската общност в България.

- Ердоган каза ли защо не иска среща с Доган?

- След тези скандали, прословутия хонорар, сараите и барбекюто и излязлото в досието му не виждам кой би се срещнал с г-н Доган.

- Съдът оправда Доган за хонорара от 1,5 млн. лв.

- Няма да тълкувам решенията на съда. Но твърдя, че според всеки наш избирател този хонорар е резил за цялата партия. Решението на съда предизвиква още по-големи резерви към ДПС. Стигнахме за съжаление до “Товарищ Сталин (Доган), Вы большой ученый”.

* Заглавието е по сатиричната песен, изпълнявана от Висоцки “Товарищ Сталин, Вы большой ученый” (Другарю Сталин, Вие сте голям учен).

Видео с песента за сатрапа Сталин: http://www.youtube.com/watch?v=-ObjslOZASY



Тагове:   диктатори,


Гласувай:
0



1. анонимен - NQQxhhVnCq
25.05.2011 05:48
Posts like this brighten up my day. Thanks for tkaing the time.
цитирай
2. анонимен - eibCLfMoAtW
25.05.2011 15:26
q8NYLz <a href="http://asmvgppahvma.com/">asmvgppahvma</a>
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: iliaganchev
Категория: Политика
Прочетен: 5260072
Постинги: 4968
Коментари: 877
Гласове: 1345
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031