Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03.2019 15:03 - ЦАРЬ ИВАН ГРОЗНЫЙ - Филм за великата жестокост
Автор: iliaganchev Категория: Политика   
Прочетен: 230 Коментари: 0 Гласове:
0



ЦАРЬ ИВАН ГРОЗНЫЙ

Филм за великата жестокост, заложена в Московското царство, в началото на неговото създаване ...

Аз можах да издържа до 22-та минута преди края на филма!

Някой от вас е ли в състояние да го изгледа до края ???

https://www.youtube.com/watch?v=4-pz_J2CcG0

Кратки биографични данни:

·      Ивaн IV Василиевич, наречен Грозни, т.е. Страшни – роден 1530 г., умрял по Божията воля 1584 г.

·      Господар, Велик княз московски и на цяла Русия от 1533 г., първи цар на цяла Русия от 1547 г.

·      През 1552 унищожава и заграбва Казанското ханство (1438-1552), което от  1236 г. до 1438 г. е било Български улус, т.е. българско  княжество на территорията на бившата Волжка България, след нейното заграбване от монголите.

Иван Грозни превзема столицата Казан на 2 октомври 1552 г. и напуска Казан на 11 октомври 1552 г. Съществена помощ при това му оказва татарския княз-мурза Камай Хусейнов, който, извършвайки предателство, бяга от Казан, на 16 август 1552 г. преминава на служба при Иван Грозни и му предава всички данни за отбраната и боенната сила на казанците, плана за отбраната и разположението на войските в района на Арското поле (Арча къръ).

Казанският Кремъл е бил опустошен, разграбен и унищожен. Тази крепост на хана е била създадена през 1370 г. от българския хан Хасан на мястото на сегашния Казански Кремъл и е служила за резиденция на българските емири до 1445 г. През есента на 1445 г. ханът на ордата  Улу-Мухамед с отряд от 3000 войни превзема Казан и екзекутира българския емир Алимбек.

От втората половина на 16 век започва период на активната колонизационна политика на Московската държава, насочена към установяването на абсолютистко царство във всички сфери на обществения живот на т.н. „татари“ и другите народи на Поволжието и Приуралието. Най-важната цел на тази политика е бил стремежът за се  изменят традиционните форми и самобитност на тюркско-татарската цивилизация:

Първо, предприет е опит за ликвидация на ханската династия и цялата местна система на управление; Второ, разрушава се традиционната социално-икономическа система, става унищожаване и подтискане на татарското дворянство, осъществени са гонения на градските съсловия (търговци и занаятчии) Трето, започва християнизация и порусяванена народите на този край.

Иван IV (Грозни) , опасявайки се от загубване на казанците, прави всичко, за да разруши съществувалите от българските времена традиции на държавност на народа на така наречената вече „Татарска губерния“.

Най-мощният фактор за духовно-идеологическо въздействие върху  основите на тюркско-татарската култура става правителствената програма за насилствено християнизиране. Особена роля в това отношение играе курсът, проведен от митрополит Макарий.

Превземайки Казан, Иван IV заповядва да се разрушат всички джамии и мавзолеите на хановете, а вместо това да се построи нов Кремъ с църкви и дворци от нов тип.

В така нареченото „Смутно време“ от началото на 17 век неруските селски маси се присъединяват към въстаническите отряди на Иван Болотников, а през 1615-1616 г. се надигат срещу натуралния данък „ясак“ в целия Волжко-Уралски регион, ръловодени от Джан-Али. Най-голямото надигане на народите на Поволжието през 17 век, имащо не само антифеодален, но и национално-освободителен характер, става Селската война под водачеството на Степан Разин. Тя е предшествана от Въстанието на татарите и башкирите от източната яаст на Казанския край, където въстаналите през 1845 г. опожаряват известната Мензелинска крепост в Казанска губерния, а по-късно в периодите 1662-1665 и 1667-1669 вземат тази крепост за свое седалище. През 1670 г. въстанията на Степан Разин разширяват зоната на действието си до гр. Симбирск.

През есента на 1670 г. войските на Степан Разин са разбити под Симбирск, а самият той е хванат на Дон от богатите казаци и през лятото на 1671 г. е екзекутиран чрез „разчленяване на 4 част “.

(Жестокостта не е измислена, разбира се, в Московското княжество, но прилагана в абсолютистките държави и преди това и далече след това: В добрата стара Англия, например, през 1535 г. е екзекутиран по този начин сър Томас Мор, авторът на великата книга „Утопия“, във великия Съветски съюз чрез жестоки изтезания през 1937-1939 г. са доведени до изтръгване на „самопризнания“ или до смърт „враговете на народа“, всъщност опасните за сталинско-молотовско-ворошиловската банда, ръководила оня вид „социализъм“, който по същество представляваше исторически анахронизъм от феодален тип).

Великият австрийски хуманист Стефан Цвайг казва:

„Erst das Leiden hat der Menschheit das Gefьhl der Religion, den Gedanken eines Gottes erschaffen.“

(Едва страданието на човечеството е създало чувството към религията, мисълта за един Господ.)

„Keine sittliche Ordnung kann durch Gewalt erzwungen werden.“

("Нито един морален ред не може да бъде принудително създаден със сила.")



Тагове:   русия-история,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iliaganchev
Категория: Политика
Прочетен: 5262347
Постинги: 4968
Коментари: 877
Гласове: 1345
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031