Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2014 08:59 - Германските предприятия достигнаха рекорд при експорта
Автор: iliaganchev Категория: Новини   
Прочетен: 497 Коментари: 0 Гласове:
0



Германските предприятия достигнаха рекорд при експорта

Катя Захариас (редактор на boerse.de), 15.09.2014

През миналия юли Германия експортира стоки на стойност 101 млрд. евро. Това съответства на едно нарастване от 8,5 % спрямо сравнимата стойност за 2013 и е нов рекорд. Никога преди това експортната стойност в рамките на един месец не е надхвърляла 100-милиардната граница в евро. Превишението в търговския баланс (разликата между износа и вноса) с 23,4 млрд. евро маркира нова най-висока стойност. Най-големият разтеж в търсенето немските продукти достигнаха при това в страните от ЕС, които не принадлежат към евро-зоната, например във Великобритания.

„Made in Germany“ се търси в световен мащаб.

Ирония на историята е това, че измисленото от англичани през 1887 г. като знак за малоценност качество „Made in Germany“ днес се превърна в точно обратното, а именно печат за качество. Немските стоки са търсени в цял свят, все едно дали става въпрос за Франция (там бяха внесени през тази година продукти на стойност 51,6 млрд евро), САЩ (45,3 млрд евро) или Китай (35,9 млрд евро).  (45,3 Milliarden Euro) oder China (35,9 Milliarden). Изглежда, че германците са наели за себе си принципа „Заяк и таралеж” – все едно, към кое кътче на земята дадена фирма се е насочила, с голяма вероятност това е една немска фирма. Този афинитет към глобализиране обаче не идва ей-така от случайността.

Тукашните предприятия произхождат от една вековна производствена традиция, която е била изложена на натиска на конкуренцията. Германия до края на 19 век е била сборище от малки държавици със съответните митнически такси по границите. Който е искал да постигне „международно” успех (например от Бавария за Саксония), е трябвало да произвежда висококачествено и ефективно от гледна точка на разходите. Глобализацията в смисъл на „завладяване на нови пазари в нови страни”  има следователно за немските фирми една дълга традиция.

Силният натиск от конкуренцията е имал още един допълнителен ефект. Дългосрочно са могли да оживеят само онези фирми, които постоянно са имали нови и по-добри продукти в програмата си. И днес все още иновационната сила в Германия въпреки всички пророчества за гибел е много висока. Страната на поети и мислители все още носи това прозвище с право: На един милион жители тук в сравнение със средното положение в ЕС годишно се регистрират двойно повече патенти.

„Made in Germany“ е подходящо и за „депо”

Ето защо със сигурност е добра идея, когато  инвеститорите снабдяват „депото” си с немски Ценности. Затова и най-добрите представители на немските борси се опират в офертите си за акции с почти 1/5 върху немски фирми, между които и 7-те най-добри DAX-компании. Старата поговорка „Warum in die Verne schweifen, sieh, das Gute liegt so nah” (Защо да ходим надалеко, щом доброто си е тук” – вдъховена между другото от едно четиристишие на Гьоте – е в сила и за нас, инвеститорите!




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iliaganchev
Категория: Политика
Прочетен: 3089925
Постинги: 3160
Коментари: 877
Гласове: 845
Архив
Календар
«  Февруари, 2020  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829