За нормата на печалба на фирмите в Германия през 2011
ГЕРМАНСКИТЕ КОНЦЕРНИ СА ПО-РЕНТАБИЛНИ ОТ КОНКУРЕНТИТЕ СИ
(Обзор на в. Handelsblatt, 26.07.2011)
(Статията е интересна за политици, които защитават българския ТРУД пред българския и чуждестранен КАПИТАЛ)
Д-р инж. Илия Ганчев
Ниската рентабилност често се смяташе за недостатък на немските фирми. Това вече отмина! Немските индустриални компании през 2011 г. за пръв път станаха средно по-ефективни от техните световни топ-конкуренти.
От гледна точка на печалба Германия се наложи. Това показва класацията на компаниите с най-голям оборот в немския вестник „Handelsblatt” от 26 юли 2011 г.
Съгласно тази публикация при 50-те най-големи в света изброени в борсата концерни в индустрията, търговията и услигите нетната възвращаемост на продажбите е 4,7 % (петролните и газови концерни не са разгледани, тъй като такива в Германия практически няма).
50-те най-големи немскиn компании са увеличили своя марж от 1,8 на 4,8 %, а най-големите Dax-концерни даже на 5,4 %. Маржът на нетните печалби отразява процентната съставка на печалбата от оборота. Това е мярката за рентабилност.
Както пише „Handelsblatt“, немските концерни са увеличили своя оборот през изтеклата година с 13 %, а печалбата си – с 206 %. При световните конкуренти продажбите са се увеличили с 20%. Нарастването на печалбите с 39 % е обаче значително по-ниско, отколкото при германските концерни.
Приведени са класификационните таблици за 7 избрани отрасли:
Фиг. 1: Автомобилостроене (VW, BMW, Ford, Hyundai, Daimler, Nissan, GM, …)
Фиг. 2: Енергоснабдяване (Iberdrola, RWE, Eon, GDF Suez, EDF)
Фиг. 3: Химия (Dupont, BASF, Akzo Nobel, Dow Chemical, Johnson Matthey)
Фиг. 4: Логистика (AP Moller, Deutsche Post, Bolorre, Kьhne & Nagel, Fedex)
Фиг. 5: Авиация (Lufthansa, Easyjet, International Airlines)
Фиг. 6: Търговия (Tesco, Wal-Mart, Metro, Carrefour, Finatis)
Фиг. 7: Телекомуникация (Telefonica, AT & T, NTT, Deutsche Telecom, Verizon)
Секс пред камерите на Биг Брадър (ФОТО +...
ОТНОСНО ГЛАГОЛИЦАТА И КИРИЛИЦАТА